سنڌ ۽ صوفي، سنڌ ورسٽي ۽ سوڀ، مذهبي آزادي، ڀائپي، روشن خيالي هم معنى هيا، آهن. (اميد اٿئون ته هميشه رهندا) هولي ۽ عيد، ڪرسمس ۽ ورسٽي، آءِ آءِ قاضي ڪيمپس تي هٿ هٿ ۾ ڏئي هليا آهن. ڏياري پياري مسلم توڙي هندو سڀ گڏجي ملهائيندا آهن، جڏهن ڪيمپس تي هوليءَ جون حسناڪيون نروار ٿيڻ لڳنديون آهن ته رنگن جي رس ۾ اها خبر ناهي پوندي ته رنگن ۾ رڱيل مسلم آهي يا هندو.اعتدال پسندي ۽ تصوف ته سنڌين جي خمير ۾ خم آهي. ازل کان ۽ سنڌ ورسٽي ۾ ته اهو انتها تي هوندو آهي. سنڌ ورسٽي انهي اعتدال پسندي جو مجسمو آهي. اسان سنڌين لاءِ هر مذهب احترام لائق آهي ۽ سڀ کان مٿي انسانيت آهي ۽ اهو ئي ته هر مذهب جو متو ئي ته آهي. سنڌ يونيورسٽي انهي ساک سان سڃاتي ويندي آهي ته اتي ڪوبه مذهبي مت ڀيد ناهي. پر هوائن جي هڳاءَ ۾ ڪجهه ڪروڌ ۽ تنگ نظري سمائڻ لڳي آهي، هوليءَ جي رنگن ۾ ڪو مذهبي جنونيت ڦهلائڻ لڳو آهي، ٻڌڻ، ڏسڻ ۽ پڙهڻ ۾ آيو آهي ته مادرِ علمي جي ڪيمپس تي مذهبي جنونيت جو ”بروٽس“ سنڌين جي اعتدال پسندي جي ”سيزر“ کي ڳڙڪائي رهيو آهي. ڀٽائيءَ جي ڀونءِ کي ابداليءَ جي اولاد اورانگهي رهي آهي. جيئن پنجاب يونيورسٽي ۾ ڪنهن به جوڙي جي گڏ ويهڻ تي پابندي آهي تيئن ئي هتي ٿيڻ جا خوف ڪر کڻي رهيا آهن.
گذريل هولي به گوليءَ سان گونجي هئي، (توڙي جو ان ۾ مذهبي عنصر نه هو.) ۽ هيءَ هولي به لهو ۾ لت پت ٿي. اهي به خبرون آهن ته هندو شاگردن کي ڏهڪايو ٿو وڃي ( ۽ بدقسمتي سان ڪجهه استاد به ان ڪڌي رسم ۾ شامل آهن.) اسان کي پنهنجي خمير کي زندهه رکڻو آهي، شاهه، سچل ۽ ساميءَ جو ڪنڌ بلند رکڻو آهي ۽ اياز جي خوابيل سنڌ جي تعمير ڪرڻي آهي.
اسان سنڌ وارن، ازل کان اياز،
ڪنهن لاءِ ميري سمائي نه من.